BiSmiLLaHirRaHmAnirRaHiM...

Tuesday, March 20, 2012

♥ Bertemu 2 Insan Berseri-seri


Suatu hari ketika asyik membuat kerja di tempat praktikal, tiba2 pintu ofis diketuk seseorang. Apabila pintu dibuka, muncullah seorang pemuda bertanyakan sesuatu. MasyaAllah, sekali pandang bersihnya wajah hamba Allah ini.. aku bermonolog keseorangan. Setelah pemuda tersebut keluar, kedengaran suara teman-teman lain turut mengatakan statement yang sama. Ya Allah, memang betul la apa yang aku lihat tadi.

Bersyukur sangat andai dikurniakan insan seperti itu untuk bersamaku suatu hari nanti =) Terasa tempias keimanan & kekuatan rohani daripada insan tersebut. Aku juga perlu mendapatkan sinar keimanan itu daripada berhias mendapatkan sinaran daripada bahan2 make-up yang entah diperbuat daripada material yang tidak diketahui.


Hari berikutnya, aku sempat berkenalan dengan seorang teman baik kepada teman aku ini.. Di awal pertemuan, tidak berkelip mataku menatap wajah seorang wanita solehah yang sangat bersih & suci raut wajahnya kurniaan Yang Maha Esa hasil amalan serta ibadatnya yang istiqamah. Aku sangat kagum dengan insan beriman separti mereka.

No comments:

WasSalam @_____@~ Fi Ri'ayatiLLah..