BiSmiLLaHirRaHmAnirRaHiM...

Saturday, February 2, 2013

♥ Amanah Anggota.


Tanggal 01 haribulan 02 tahun 2013, maka telah berakhirlah temp0h percubaan cik Azali daripada menjauhkan dirinya dengan kanta rabunnya yang telah rosak tapi bel0m dikebumikan lagi itu.. Perc0baan kali ini tidak diluluskan pihak JPJ kerana cik Azali ini tidak mampu menangkap percakapan = perbualan orang dengannya walaupun jarak mereka hanya sejengkal dua =(

Nasib badan la labu.. dah b0leh kawal mata, telinga pulak x dengar. Memang fakta menyatakan bahwa Orang rabun ni, dia secara automatik mempengaruhi pendengaran. Sebabnya: apabila kita x nampak, kita x mampu melihat pergerakan bibir seseorang yang tengah bercakap dengan kita.. Jadinya, itulah kurangnya 2 ni’mat anggota yang Allah bagi kepada manusia tapi sudah tidak pandai menjaganya. Walaup0n rosak salah satu, hakikatnya rosak jugak lah yang lain kesemuanya. AllahuAkbar!

Selepas 6 hari berjuang di medan lapangan tanpa bermata spare, rasa macam best pun ada. hehe.. Best sebab, boleh jaga pandangan =) time x pakai spek ni, bukan nampak sangat pun muka orang.. So, nampak sumenya kembang2 debab macam burger @ donut n ala2 sinchan yang comey itu.. Bahagia rasa dunia ini tanpa melihat orang lain di keliling.. Merasai bahawa dunia ini Ana yang Funya!     
Seriously, memang x mampu nak dengar n dengar lagi.. So, datanglah perasaan kerimasan & ketidakyakinan dalam diri ini.. Macam mana nak yakin?? Orang Tanya kita, boleh wat x heran je? Kecian kat orang tu.. xp0n mesti tertanya orang tu semula: “awak cakap dengan saya ke??” Or “apa awak kata tadi?  Can u repeat?” huhh, penat la macamni.. nak wat keja pun x sonang den. Xboleh jadi nih!

Fikir punya pikir, okay lah.. I’ll surrender in this case. So, I need to become the real Azali who must wear spectacles until………….. I don’t know. Pasrah, Redho, Kental & Tawakkaltu ‘alalLah (^___^)~ PEACE!

# Jagalah harta pinjaman Allah ini sebaik mungkin. Walaupun ia hanya sementara di dunia ini, tapi hakikatnya ia adalah amanah terbesar yang perlu dibicarakan di Akhirat kelak! Na’uzubillahiMinZaalik. Maga dimanfaatkan pinjaman2 ini di jalan yang BENAR.. AMIN Ya Rabbal’alamin.

No comments:

WasSalam @_____@~ Fi Ri'ayatiLLah..